14 Ekim 2014 Salı

"AYI BOĞAN" EŞREF...



          Eşref Dede, Erzincan Refahiye'ye bağlı Bağzu (Güventepe) köyünde yaşıyor. 107 yaşında olmasına karşın hâlâ rakı içiyor, halay çekiyor... Genci, yaşlısı herkes onu "Ayı boğan Eşref Dayı" olarak biliyor ve saygıda kusur etmiyor.  "Ayı Boğan" lakabını ise yıllar önce köyünün karşısındaki ormanda ayı ile boğuşmasından alıyor. Eşref Dede o zamanlar genç bir adam... Bir grup arkadaşı ile avlanırken, ayı ile karşı karşıya geliyor. Ayı kendisini öldürmek için peşine düşen adamı karşısında bulunca hiç tereddüt etmeden saldırıyor. Önce Eşref Dede ile ölüm kalım mücadelesine giriyorlar. Galip gelen Eşref Dede oluyor.
        Aslında galip gelen Eşref Dede değil de ayı olacakken arkadaşları imdadına yetişiyor, ayıya mermi yağdırarak, hayvanı öldürüyorlar ve Eşref Dede'yi kurtarıyorlar. Eşref Dede, o günleri yeniden yaşıyormuşcasına anlatırken, "Köylü arkadaşlarımla avlanırken, bir anda nasıl oldu bilmiyorum, ayı ile karşı karşıya geldik. Önce hayalarıma saldırdı. Can havliyle sol elimi ağzına soktum. Dilini tutup soluksuz bırakmak istedim. Biz ayı ile böyle alt üst olurken arkadaşlarım yetişti. Ayıya kurşun yağdırdılar. Beni kurtardılar, ama sol elimi dişleriyle parçalamıştı. Uzun tedaviden sonra iyileşti... Bu olaydan sonra arkadaşlarım ve köylülerim beni 'Ayı Boğan Eşref' diye çağırmaya başladılar.
(Yazı ve fotoğraflar: Süleyman Boyoğlu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder