19 Mayıs 2017 Cuma

PUSANS YOLUNDA...







































                Babaannemin bacısı Nazile (Hanım) teyzemi toprağa vermek için 18 Mayıs Perşembe günü Erzincan-Refahiye Pusans (Yazıgediği) köyüne, İstanbul Büyükşehir ve Maltepe Belediyesi’nin sağladığı iki otobüsle gittik. Otobüslerin mola verdikleri bazı tesislerin berbat yemekleri dışında, şoförlerin hatasız kullanımları neticesinde sorunsuz bir yolculuk yaptık.
           Düzce’den itibaren yağmur bize eşlik etti; hem de ne eşlik ta Suşehri’ne kadar. Benim içinde bulunduğum İstanbul Büyükşehir Belediyesi otobüsündeki çocuklardan bazıları ilk defa köylerini görecek olmalarından dolayı sık sık büyüklerine; “Daha çok var mı” diye soruyorlardı. Çocuklar gibi büyükler de saat kaçta Refahiye’de olacakları konusunda tahmin yapıp duruyorlardı.
Refahiye girişinde “Refahiye: Nüfus 4 bin” tabelasını görünce gözlerime inanamadım. Daha önceki gidişlerimde bu rakamın 6 bin 500 olduğunu anımsadım.
           Otobüstekilere sordum:
         - Ben mi yanlış hatırlıyorum?
         - Yok… Yok… Doğru hatırlıyorsun. Nüfus her geçen gün azalıyor. Burada biraz para kazanan esnaf zaten hiç durmuyor. Yurttaşlar da çocuklarına daha iyi bir gelecek kurmak için büyük şehirlere göç ediyorlar.
         - Peki burada yüksek okul falan açıldı. Nüfus artışına hiçbir katkısı olmadı mı?
         - Katkısı olsaydı nüfus hiç azalır mıydı? diye karşı bir soruyla yanıt verdiler.
           Refahiye’ye vardığımızda sabahın erken bir saatiydi. Yeni yapılan hükümet konağı, ana yollar ve eski hükümet konağı yerine yapılan park dışında, çarşıda göze çarpan önemli bir gelişme göremedim. Oysa daha önceki gidişlerimde hele de Perşembe günleri, yani pazarın kurulu olduğu günler, ilçe ana-baba günü olurdu.
           Ne diyeyim! İnşallah gözlemlerim beni yanıltır;  ilçemiz eski hareketli günlerine kavuşur.
           Şimdi sizleri babaannemin de köyü olan Pusans’ta çektiğim fotoğraflarımla baş başa bırakıyorum… 
(Yazı ve fotoğraflar: Süleyman Boyoğlu)

1 yorum:

  1. herşey burada fotograflarda göründüğü gibi yalın olsa

    YanıtlaSil