13 Ekim 2012 Cumartesi

"CAFER ZORLU KARİKATÜR SERGİSİ"...

            Dün usta karikatüristlerimizden Yurdagün Göker, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti’ne (TGC) gelmişti. Yurdagün ustaya bugün açılacak olan “Cafer Zorlu Karikatür Sergisi” ile ilgili yazları Bodrum’da yaşayan karikatürist Raşit Yakalı ustanın bloğundan duyuru yaptığını söyledim:
        - Biliyorum, haberim var. Belki gelirim, demişti.
          Yurdagün Göker usta çok mütevazi bir insan. Gençliğinde çeşitli gazetelerdeki karikatüristliğinin yanı sıra basketbol oyunculuğu ve koçluk da yapan Yurdagün usta, uzun yıllar Almanya’da ustalığını kanıtlamış bir kişi…  Kendisinden bahsetmeyi pek sevmeyen, bu satırları yazdığım için belki bana da kızacak olan Yurdagün usta, hâlâ her gün karikatür çizimlerini aksatmadan sürdürüyor.
        Gelme konusunda biraz gönülsüz olan Yurdagün ustayı:
        - Raşit Bey’le telefonla görüştüm. Kendisi yarın Bodrum’dan İstanbul’a geliyor. Gelirseniz orada görüşürüz, deyip uğurlamıştım. 
         Serginin açılışı bugün (13 Ekim Cumartesi) Tepebaşı-İBB Karikatür Mizah Merkezi’nde saat: 14.00’te yapılacaktı. Gittiğimde sergi alanı kalabalıktı. Hemen hemen eski ustaların hepsi sergi salonunda yerlerini almıştı. Hem Cafer Zorlu ustanın eserlerinin yer aldığı sergiyi gezdim, hem de bolca fotoğraf çektim. Oda müziği eşliğinde serginin açılışı yapıldı. 
          Kanepeler, tatlı ve tuzlu yiyeceklerden oluşan yiyecek ikramı yapılırken, Cafer Zorlu’nun bazı karikatürist arkadaşları:
         - Keşke bu kokteylde kuru fasulye de verilseydi. Çünkü rahmetli kuru fasulyeyi çok severdi, diye espri yaptılar. Gülüştük…
         Kokteylin ortalarına doğru Yurdagün Göker Usta geldi. Tatlı sohbetlerin ardından Yurdagün Göker, Raşit Yakalı, Erdoğan Bozok ve Ruhi İdacıtürk ile birlikte İstiklâl Caddesi’ne yürürken yol boyunca Raşit Yakalı ustanın “Migros reklamı”ndaki performansının esprisini yaptık.
         Dip Not:
         Bu arada, bu yazıda belirtmeden geçmek istemedim. Rahmetli Cafer Zorlu ustanın meslek yaşamına ve karşılaştığı sıkıntılara “Hazandan Önce Babıali” kitabımda geniş bir şekilde yer vermiştim.
(Yazı ve Fotoğraflar: Süleyman Boyoğlu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder