8 Ekim 2012 Pazartesi

KEMAL ILICAK'IN GENÇLİĞİ...

                                       
                                                                   Kemal Ilıcak
          
          Yazı ve Fotoğraflar:
              Süleyman Boyoğlu

           TGC üyesi Mahmut Gültekin, TGC Genel Sekreter Yardımcısı Zafer Atay'a bugün Basın Senatosu odasında bir fotoğraf göstedi. Fotoğraf dikkatimi çekti, Gültekin'e "Kimin fotoğrafı" diye sordum. Mahmut Gültekin, "Bil bakalım kimin?" diye hemen atağa geçti. "Zafer Bey'in mi?" dedim, "Hayır" bilemedin. Peki kimin diye ısrar edince; "Tercüman gazetesinin eski sahibi rahmetli Kemal Ilıcak'ın" dedi ve fotoğrafı nasıl elde ettiğini anlatmaya başladı:
           "Bir gün Ethem İzzet Benice'ye ait 'Benice Han'da oturuyorduk. Masasında Kemal Bey'in fotoğrafını gördüm. Bunu alabilir miyim dedim. 'Tabii alabilirsin, sende hatıra olarak kalsın' dedi. O gündür bu gündür bu fotoğrafı cebimde taşıyorum.
                                         Mahmut Gültekin
           Rahmetli Ilıcak çok çok iyi bir insandı. Patron olarak da insan olarak da eşi benzeri bulunmayan bir kişiydi. Allah rahmet eylesin. Eğer rahmetli yaşasaydı, basın bugün daha başka yerde olabilirdi..."
            Mahmut Gültekin, Tercüman gazetesine başlama hikâyesini de şöyle anlattı:
            "Esnaf gazetesi olan Türkiye Birlik'te çalışma hayatına başladım. Kemal Ilıcak Bey'le burada tanıştık. Gazetede ben sayfa sekreteri olarak görev yaptım. Ünal Sakman, Kemal Ilıcak, Sadettin Çulcu Gece Postası'nda çalışıyorlardı. Öğleden sonra da Türkiye Birlik gazetesine geliyorlardı. İki gazete de Cağaloğlu'nda faaliyet gösteriyordu.
            Bir müddet sonra Kemal Ilıcak, Tercüman gazetesinin patronu oldu. Sakman da Çulcu da Tercüman'a geçti. Ben de onlarla birlikte Tercüman gazetesinde başladım.
             10 yıldan fazla Cağaloğlu'ndaki gazetede görev yaptım. Sonra Kemal Ilıcak Bey, Cevizlibağ'daki binayı yaptırdı. Buradaki gazeteyi oraya taşıdı. Hep birlikte oraya gittik. Ben Tercüman'ın son dönemlerdeki sıkıntılı durumlarını yaşamadan emekli oldum."

2 yorum:

  1. Mekanın Cennet olsun Mahmut Gültekin Amca..

    YanıtlaSil
  2. Aslan kablan babam işçisi adım Ergin soyadım kablan annem elmas

    YanıtlaSil