29 Ağustos 2012 Çarşamba

ESKİ KOMŞULAR CEMİYET'TE BULUŞTU...

(Fotoğraf: Süleyman Boyoğlu)
      Basınköy'deki gazeteciler sitesinde uzun yıllar komşuluk yapan gazeteci-tarihçi-araştırmacı Orhan Koloğlu ile Hayat Mecmuası eski yazı işleri müdürü-karikatürist-ressam Hikmet Andaç, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti'nde (TGC) buluştular...

                                              BASINKÖY’ÜN BASILMASI

       Orhan Koloğlu ve Hikmet Andaç, Basınköy’de oturan bütün gazetecilerin evlerinin 12 Mart’ta nasıl arandığını anlattılar.
      Orhan Koloğlu:      
      “12 Mart’ta Basınköy’deki evimizi basıyorlar. Ben o zaman yurt dışındaydım. Hem de Türkiye’nin basın ataşesiydim. Annem evdeydi. Anneme; ‘Bütün solcu kitapları getir teslim et’ demişler. Annem yaşlı bir kadın, şaşırmış: ‘Ben anlamam’ deyip kenara çekilmiş.
       Eve baskına gelen askerlerin başında bir teğmen varmış, askerler evi aramışlar, ama bir şey bulamamışlar. Çünkü çoğu yabancı dilde kitaplarımdı… Sonra çekip gitmişler, ama annem çok korkmuş, gitmiş bir kadın gazeteci arkadaşımızı çağırıp eve getirmiş, ‘Şu sol içerikli kitapları ayıkla’ demiş.
       Bu gazeteci arkadaşımızda ayıklamış, ayıkladıklarını sobaya koymuşlar, sonra da yakmışlar. Ben yurt dışından döndükten sonra Ankara’da “Hilton”da ağırladılar.
     Hikmet Andaç:
O baskında ben de eşim de evde yoktuk. Yalnız bütün gazetecilerin evlerinin tek tek arandığını biliyorum… 
(Yazı ve Fotoğraf: Süleyman Boyoğlu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder