7 Kasım 2012 Çarşamba

ORHAN KOLOĞLU BİR HAFTA YÜZÜNÜ NEDEN YIKAMADI!..


      KOLOĞLU, ATATÜRK'LE KONYA'DA KARŞILAŞMASINI ANLATTI:  

       "Yıl 1937, 8 yaşındaydım. Konya’da büyük babam Eşref Balum'la yaşıyordum. Atatürk "Hatay meselesi" için trenle Adana istikametine gidiyordu. Tren Konya tren istasyonunda durdu. Görkemli bir karşılama oldu. Büyük babam da beni tren istasyonuna götürmüştü. Atatürk trenden indi, kendisini karşılayan mülki erkanla birlikte yürümeye başladı.Tam büyük babamla benim de aralarında bulunduğum kalabalığın önünden geçerken, büyük babam beni birden öne itiverdi. Atatürk gülümseyerek baktı ve yanağımı okşadı. Sonra da yoluna devam etti. 
        Bunun sonucu eve döndükten sonra ben bir hafta boyunca yüzüme su sürmedim. Beni o zamanlar büyük babam büyük bir leğenin içine koyup yıkardı, ama bir hafta boyunca o da yüzüme su ve sabun sürmedi. Hayatım boyunca o anı unutamadım…"
(Yazı ve fotoğraflar: Süleyman Boyoğlu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder