19 Nisan 2012 Perşembe

BÂB-I ÂLİ'NİN ÇINARLARI ANLATIYOR...




                       TGC GENEL SEKRETER YARDIMCISI ZAFER ATAY:
                    "BİLGİSAYARA GEÇEN İLK GAZETE YENİ ASIR'DIR"

          Türkiye’de gazetede ilk bilgisayarlı sistemi getiren İzmir’de yayınlanan Yeni Asır gazetesi oldu. 1980’lerin başında Dinç Bilgin’in dedesinden-babasından devralarak çıkardığı Yeni Asır’da daktilo devri, kalemle çizgi devri kapandı. Bunu bana bir İzmir ziyaretim sırasında bizzat gazete binasını gezdiren gazetenin sahibi Dinç Bilgin göstererek anlattı. Hatta “Gazetede artık kalemi yasakladım, ama hala gizli saklı kullananlar var” demişti. 
          Bir bilgisayar başına giderek yine Dinç Bilgin, “Bakın kaleme kâğıda ne ihtiyaç var. Bir tuşa dokunarak, çizgiyi çiziyor” diye de göstermişti.
         Bugün 52 yılı doldurduğum meslek hayatımda teleksin de telefotonun da gazetecilikte büyük teknik aşamalar olduğunu yaşadım, ama bilgisayar hepsinden farklıydı. Ondan sonra yavaş yavaş bütün gazeteler bilgisayar sistemine geçtiler.
         Daktilonun bile zor bulunduğu bir dönemde bu mesleğe başlamıştım. Şimdi artık her şey bilgisayar ortamında çözülüyor… (Süleyman Boyoğlu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder