29 Nisan 2012 Pazar

TRT ANILARI...(6)



                               
                                     Gürcan ARITÜRK

    İnsan bazen, yaşadı mı, duydu mu, filmde mi seyretti, okudu mu, hayalini mi gördü, karıştırıyor. Yaşam biraz da bu karmadan ibaret…  O yüzden anılara güven olmaz ama anılarsız da olmaz. Anılar olmadan insanlar ot gibi olur. Umarım bu anılar hoşunuza gider, kimi zaman anlatacak kimse olmasa bile hatırlamak yeterince güzel!
     Aşağıdaki kimilerini benim yaşadığım kimilerini gördüğüm ya da duyduğum TRT anılarını eski bir toplu fotoğrafa bakarak anında-bir çırpıda yazdım, aklıma gelenleri kalın delikli bir süzgeçten geçirdim, eminim siz okurken daha ince eleyip sık dokuyacaksınızdır!



                       Habersiz yemek galibi

Ankara'dan İstanbul'a gelen muhabir Ataner Yüce'nin çok boğasak (çok yiyen) olduğu konuşuluyordu. Daha önce kameraman Özkan Ergin, tabiri caizse bu unvanın sahibiydi. Özkan Ergin, Ataner'in kendisinden daha çok yemek yiyebileceğini ihtimal vermiyordu. Bir akşam açık büfe yemek de olan bir işe Ataner Yüce ile gideceklerdi,"Görürsünüz siz" diyordu. Kameramanlar görmeleri için kamera asistanı Hüseyin Koçak'ı da göndermişlerdi işe. Gerçekten de Ataner Yüce o akşam, o yemekli işte, yarıştan bile habersizken, Özkan Ergin pes ettiği halde yemeye devam ediyordu. Laf aramızda, orada bulunan bir başka kişinin yalancısıyım, aslında en çok yemeği şahit olsun diye gönderilen kamera asistanı Hüseyin Koçak yemişti, yemesine ama kibarca yavaş yavaş ağzını hep kapatarak yediği için fark edilmemiş, dikkat çekmemişti.

                     Alibeyköy Deresi taşınca

Alibeyköy Deresi taşmış, çevredeki evler sular altında kalmıştı. Kameraman Özkan Ergin ile olay yerine gittik, sabah saatlerinde. Gittiğimizde itfaiye su boşaltma filan hak getire, daha doğrusu ne mümkün, kayıkla ekmek dağıtıyordu evlere. Hemen bir kayığa da biz atladık, hem evlere yardımı çektik hem de anonsu. Hatta anonsta ben "Burası Venedik değil sayın seyirciler" bile demiş olabilirim. Büroya gelince ne görelim Özkan Ergin, kayıkta benim sadece yüzümü çekmiş anons yaparken, ne kayıkta olduğumuz ne göl gibi bir su baskınının ortasında olduğumuz belli. Sanırım beni yakın çekerek bana kıyak yapmış!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder