9 Nisan 2012 Pazartesi

İKİ DOST...


Yıl 1989…
Aylardan Temmuz ayı… Ve Temmuz’un ilk günü…
Yer Taksim…
O yıllar daha emekli olmamıştım, Anadolu Ajansı muhabiriydim.
Görev sonrası Taksim’den Tarlabaşı Bulvarı’ndaki İETT otobüsleri
durağına yürüyerek inerken hemen hemen kendi kilosunda bir köpeği
sırtlayıp götüren küçük bir çocukla karşılaşmış, hayret etmiştim.
Küçük çocuğun bu hali Anadolu kadınlarının özellikle de Karadeniz
kadınlarının ota-ekine giderken sırtlarına attıkları bebeleri gözümün
önüne gelmişti…
Çantamdan fotoğraf makinemi çıkarıp, sırtında köpeği taşıyan
çocuğun iki kare fotoğrafını çekmiştim. Fotoğraf çekerken adını
sormuş; “Murat” demişti. Soyadının da “Güney” olduğunu söylemişti. 
Küçük Murat köpeğini çok sevdiğini, Taksim’in yoğun trafiğinde
kazaya kurban vermemek için sırtında taşıdığını da anlatmıştı.
Yolcu yolunda gerekirdi. Murat sırtında sevimli köpeği ile Taksim
Meydanı’nın karanlık kalabalığına karışırken, ben de yoluma devam
etmiştim..
Daha sonra Murat’ın sırtında köpeği ile poz verdiği bu fotoğrafı bir
yarışmaya göndermiştim; ancak ödül alamamıştım. Ödül zaten önemli
değildi. Amacım bu fotoğrafla kentin yalnız insanlara ait olmadığı,
başka canlılarında bu kentte yaşama hakkı bulunduğu mesajını vermekti.
Umarım ailece çok beğendiğimiz bu fotoğrafı o zamanlar 8-9 yaşlarında,
bugün ise 30’lu yaşlardaki Murat bloğumda görür…
(Fotoğraf: Süleyman Boyoğlu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder