5 Şubat 2012 Pazar

ABANT'TA KAR KEYFİ...

5 Şubat Pazar günü saat 07.00'de Abant'a gitmek için tur firmasının kalkış yeri olan Bakırköy-İncirli'de bir midibüse bindik. Midibüs şoförü ben de dahil beş yolcusuyla birlikte Boğaziçi Köprüsü'nden geçerek, İstanbul'un Anadolu yakasına vardı. Şoför Kadıköy Belediyesi Evlendirme Dairesi'nin önünde bekleyen diğer 18 yolcuyu da alarak bu kez İzmit'e doğru hareket etti. Yol boyunca midibüsün içerisinde Müjdat Gezen Sanat Merkezi'nden iki öğrenci klarnet ve gitar eşliğinde güzel bir fasıla başladı. Bu fasıl Derince'ye kadar devam etti.
            Derince'de verilen mükellef sabah kahvaltısından sonra buradan da dört yolcu alındı. Şoför toplam 27 yolcusuyla Abant'ın yolunu tuttu. Yolda TinTin Tur'un sahibi Serkan Süslü, Abant'ta kar keyfinin çıkarırken ve yürüyüş yaparken uymamız gereken kuralları anlattı. Keyifli bir şekilde yolculuğumuza devam ettik. Abant'a kadar yüksek tepeler ve dağlar haricinde pek kara rastlamadık. Günlük-güneşlik bir gündü.
         Yaklaşık dört saat süren keyifli yolculuktan sonra Abant'a vardık. Gölün üzerini kaplayan buz tabakası ve üzerindeki kar, bizleri adeta büyüledi. Vakit kaybetmeden midibüsten kendimizi dışarı attık. Kimileri kar topu savaşına tutuşurken, kimileri de eşsiz göl ve orman manzarasını arkalarına alarak bolca fotoğraf çektirdiler. Kısa bir göl turunun ardından öğlen yemeği olarak mangalda pişirilen sucuk ve köfteleri büyük bir iştahla yedik. Yediklerimizi eritmek ve yarım kalan turumuzu tamamlamak için tekrar yürüyüşe başladık. Daha sonra yüksek tepelere tırmandık. Kaymayı sevenler tepelerden aşağı kaymanın keyfini çıkardı...