8 Şubat 2012 Çarşamba

TERRY MOORE FİZİĞİ İLE MADONNA MÜZİĞİ İLE...

                                               Terry Moore                                                                                 Madonna
        Madonna’nın 26 Mart’ta piyasaya sürülecek “MDNA” albümü için çıkacağı turneye Ortadoğu’dan başlayacağı ve 7 Haziran tarihinde İstanbul’da Türk Telekom Arena’da konser vereceği haberi daha şimdiden bizim gazetelerin manşetlerini süslemeye başladı.
        Dünya popunun önemli isimlerinden Madonna’nın ikinci kez ülkemize gelecek olması daha bugünden Türkiye’yi sallarken, asıl fiziği ile Türkiye’yi sallayan yine Amerikalı bir aktris Terry Moore olmuştu.   
        Terry Moore’nin deprem etkisiyle Türkiye’yi sarsmasının nedeni ise Madonna gibi çılgın dansları ve sesi değil de bir Türk gazetecinin çektiği fotoğraftı. O fotoğrafı çeken de şimdi aramızda olmayan Milliyet gazetesi foto muhabiri İlhan Demirel idi… 
                                                                             İzzet Sedes
        Bu fotoğrafın hikâyesini ve yarattığı sarsıntıyı o sıralar Milliyet gazetesi haber müdürü olan İzzet Sedes’ten aktaralım:
        İlhan Demirel 10 Haziran 1955 tarihinde Harbiye’deki Hilton Oteli’nin açılışına gitti. Otelin açılışına sahibi Conrad Hilton da gelmişti. İlhan akşamüstü gazeteye döndü. Ben o sıra haber müdürüydüm. İlhan bana çektiği resimleri getirdi gösterdi. Baktım aktris Terry Moore’nin fotoğrafları… Moore bacak bacak üstüne atmış, İlhan da eğilmiş çekmiş. Kadının külotu gözüküyordu.
        Bu resmi yayınlayıp yayınlamama konusunda gazetenin sahibi Ali Naci Karacan oğlu Ercüment Karacan, Hasan Yılmaer, Turhan Aytul, Halit Kıvanç, Sami Kohen ve ben bir saat müzakere ettik; yayınlayalım mı yayınlamayalım mı? Sonunda yayınlanmasına karar verdik.
        Ertesi gün fotoğraf Milliyet gazetesinde birinci sayfada üç sütün olarak çıktı. Ortalık karıştı. Herkes konuşuyor; “külot varmış, yokmuş, çıplakmış” falan...
       Fotoğrafın gazetede yayınlandığı gün çalışıyordum. Çankaya Köşkü’nden bana bir telefon geldi. Özel Kalem Müdürü idi arayan… Bana “İzzet Bey bu gazeteden bize beş tane gönderebilir misiniz?” dedi. Önce şaşırdım, sonra hay hay dedim. Aşağıda idareye telefon ettim Çankaya’ya bu gazeteden beş tane gönderin dedim. İdaredekiler “Tamam” dediler. Biraz sonra beni aradılar, “Abi bugünkü gazeteden hiç kalmadı!”  Gazete o gün kapış kapış satılmış, bundan dolayı Çankaya’ya gazete gönderemedik.
       Bir hafta sonra Roma’ya Milli Gençlik Teşkilatı adına bir toplantıya gitme hazırlığı yapıyordum. Benden başka o zamanlar asistan olan İsmet Giritli ve Mümtaz Soysal da toplantı için seçilmişti. Giderken Ali Naci Bey’e Allahaısmarladık demek için uğradım. Ali Naci Karacan “Nereye gidiyorsun oğlum?” dedi. Roma’ya gidiyorum efendim dedim. Ali Naci Bey, “Sen de git güzel bir kadının bacaklarının resmini çek yayınlayalım ve Terry Moore’de olduğu gibi gazeteyi çok satalım” diye espri yaptı.
(Süleyman BOYOĞLU)

2 yorum:

  1. Evet, Terry Mooure'nin fotoğrafı o yıllarda elden elde dolaşmıştı. Ben o fotoğrafı gördüğüm zaman 13 yaşındaydım. Ama altında külotu yoktu, çıplaktı. Her tarafı kenarından da olsa görünüyordu!

    Ateş Nesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 80 yşındayım o fotoğrafı çok iyi hatırlıyorum ve İLHAN byi de gemi halatından çıkıp resim çeken tek gazeteci olduğunu canlı gördüm

      Sil