25 Şubat 2012 Cumartesi

TRT ANILARI... (3)



Gürcan ARITÜRK

     "İnsan bazen, yaşadı mı, duydu mu, filmde mi seyretti, okudu mu, hayalini mi gördü, karıştırıyor. Yaşam biraz da bu karmadan ibaret…  O yüzden anılara güven olmaz ama anılarsız da olmaz. Anılar olmadan insanlar ot gibi olur. Umarım bu anılar hoşunuza gider, kimi zaman anlatacak kimse olmasa bile hatırlamak yeterince güzel!
     Aşağıdaki kimilerini benim yaşadığım kimilerini gördüğüm ya da duyduğum TRT anılarını eski bir toplu fotoğrafa bakarak anında-bir çırpıda yazdım, aklıma gelenleri kalın delikli bir süzgeçten geçirdim, eminim siz okurken daha ince eleyip sık dokuyacaksınızdır!



FSM'nin yeni bekçisi

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün açılmasına az bir zaman kala Hürriyet gazetesinin muhabiri mastik asfalt dökülmekte olan köprüye çıkıp, fotoğraf da çektirerek, "Ya terörist olsaydım!" diye haber yaptı. Tam bir binilen dalı kesme hikâyesi. Köprüde bu haberden sonra güvenlik arttırıldı, bu arada yaşlı bir amca da yeni bir bekçi olarak girişe alındı. Bu yaşlı amca, bakan, TRT-mrt tanımıyor. TRT ekibi olarak gittiğimizde bakan ve genel müdür beklediği halde bizi sokmadı, zorladık falan sonra onun küfürleri altında girdik tabii, onun küfürleri beni hiç rahatsız etmedi, sevimli, yaşlı bir "Bekçi Murteza". Kameraman Nuh Mehmet Yorulmaz biraz karşılık verince sevimli bekçimizin ağzından kızgınlıkla şu sözler döküldü:  "Ne ısrar ediyorsunuz ki şu köprüye bir şey olsa bana ödettirirler". Daha sonra köprünün 120 milyon dolara malolduğunu, bekçinin hiçbir şey yemeden içmeden ne kadar yıl burada çalışması gerektiğini hesaplamaya giriştik, tabii hesaplayamadık.

Bakanın değil Bankanın

Bülent Şemiler Emlak Bankası Genel Müdürlüğü'nden başbakan yardımcısı Kaya Erdem ile çatıştığı için istifa etmişti. Kendisine ulaştım, istifa ettiğini doğrulattım, "Bankanın çıkarlarını düşünerek istifa ettiğini" söyledi, biz de aynen yazdık: Şemiler bankanın çıkarlarını düşünerek istifa ettiğini söyledi", diye. Ne var ki geçilen haberdeki bankanın lafı nasıl olduysa yayında okunurken bir harfinin düşmesi sonucu bakanın olmuştu. Bir harf yüzünden anlamın nasıl tersyüz olduğunu gördük, tabii Şemiler de duymuş ve TRT'yi arayarak spikeri önündeki metni okuyamamakla suçlamıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder