2 Aralık 2011 Cuma

BÂB-I ÂLİNİN ÇINARLARI ANLATIYOR...

(Fotoğraf: Süleyman Boyoğlu)

                            ESKİ HAYAT MECMUASI YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ HİKMET
                           ANDAÇ MESLEĞE NASIL BAŞLADIĞINI ŞÖYLE ANLATTI:

       Fındıklı’daki Güzel Sanatlar Akademisi’nde (şimdiki Mimar Sinan Üniversitesi) okurken (1952-53) Dünya gazetesinin karanlık odasında çalışan Samet Koçyiğit adındaki arkadaşım bana gelerek, “Hikmetciğim Dünya gazetesinin sahibi Falih Rıfkı Atay, Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatını resimli olarak istiyor. Bunu hazırlayabilir misin?” dedi. Ben de kendisine yaparım dedim. Samet Koçyiğit, "O zaman seni Falih Rıfkı Atay’la tanıştıracağım" dedi. Samet’le beraber Cemal Nadir Sokak’taki Dünya gazetesine gittik.
       Falih Rıfkı Atay’ın odasına götürdü. Odasından içeri girdiğimizde Falih Rıfkı ayaktaydı. Samet Koçyiğit “İstediğiniz Atatürk’ün hayatını resimleyecek ressamı getirdim efendim” dedi. Fatih Rıfkı Atay beni tepeden tırnağa bir süzdü. Beni genç görmüş olacak ki "Bu işi becerebilecek misin?" dedi. Ben de yaparım efendim dedim. Elini omzuma vurarak, "Atatürk’ün hayatını resimlemek için sana Cuma günü Ankara’dan Atatürk’le ilgili doküman getirecekler" dedi.
       Üç dört gün sonra tekrar gazeteye gittim, Falih Rıfkı Atay’ın odasının kapısını tıklatarak içeri girdiğimde, içeride İsmet İnönü’nün oturduğunu gördüm. Heyecanlandım. Fatih Rıfkı Atay, "İşte Atatürk’ün hayatını resimleyecek genç geldi" dedi. İnönü elini uzattı. Elini uzattığı zaman elini sıkmadım, öptüm. Ve omzuma elini koyarak İnönü de Atay gibi "Bu işi becerebilecek misin?" dedi. Ben de merak etmeyin efendim yapabilirim, diye cevap verdim. Bunun üzerine İnönü, Halk Evi’nin hazırladığı Atatürk’ün resimlerinin yer aldığı bir  kitabı bana verdi. Eve döndüm, çalışmalara başladım.
          Çalışmamı 10 gün içerisinde tamamladım, sonra Dünya gazetesine giderek çalışmamı yazı işlerine verdim. Atatürk’ün resimli hayatı neşredilmeye başladı. Benim gazeteciliğim de bu çalışmamla başlamış oldu. Çalışmam daha çok öğretmenler tarafından tutuldu. Bu çalışmamla ben de Bâb-ı Âli’nin bir ferdi oldum.
          (SÜLEYMAN BOYOĞLU)

          NOT: Şu an 85 yaşında olan Hikmet Andaç, 85. realist impresyonist resim sergisine İstanbul'da hazırlanıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder