19 Aralık 2011 Pazartesi

DOĞAN HIZLAN'IN ÇOCUKLUĞU...


(Fotoğraf: Süleyman Boyoğlu)
                                               
                                                      HİKMET ANDAÇ, DOĞAN HIZLAN'IN
                                                          ÇOCUKLUĞUNU ANLATTI:

         Hayat Mecmuası’nın patronlarından Kemal Erhan’ın sahibi olduğu Bateş Yayınevi’nde ansiklopedi hazırlıyordum. O zaman Cumhuriyet gazetesinde çalışan Yener Süsoy bir gün odama geldi. “Hikmet Abi, Cumhuriyet ‘Yumruk’ adında günlük yayınlanacak bir romanın tefrikasına başlıyor. Günlük tefrikasına her gün bir tek resim yapar mısın’ dedi. Yani her tefrikaya bir resim… Ben de Cumhuriyet gazetesine giderek, günlük yayınlanacak tefrikanın fotokopilerini aldım. Ve evde 4-5 günlük resim yaptım.
         Yazı işlerine teslim ederken, arkadan bir ses “Ya bu resimler çok güzel. Bu resimleri kim yapıyor” dedi. Geri döndüm baktım Doğan Hızlan. Sonra konuşmaya başladık. “Doğan Bey ben sizin çocukluğunuzu biliyordum. Siz Samatya’daki Deniz Kulübü’nün önüne gelir yaz boyu kulübün önlerinde bulunan banklardan birisine oturuyordunuz. İki teyzeniz ya da halanızda yanınızda olurdu. Siz aralarında devamlı kuruyemiş yiyordunuz” dedim. Böyle söyleyince Doğan Hızlan “Vay! Benim çocukluğumu bilen biri çıktı” dedi. Biraz daha konuştuk. Bu arada resim çizmeye de Yumruk romanı bitinceye kadar devam ettim.
(Süleyman Boyoğlu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder