13 Aralık 2011 Salı

GAZETECİ ORHAN KOLOĞLU'NU ŞAŞIRTAN KÖYLER...

                                                           Fotoğraf: Ali KILIÇ
        
          Kastamonu Rotary Kulübü'nün düzenlediği “Engelliler Liderlik Konferansı” için iki hafta önce bu ile gittim. Dönüş yolunda arkadaşım İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Başkanı Prof. Dr. Suat Gezgin, “Sana Yörük köyünü göstereyim” dedi. Merak ediyordum, çok da mutlu oldum. Çünkü köyün ortasında rahmetli olan sanatçımız Leyla Gencer’in bir büstü ile karşılaştım. Şaşırdım… Çünkü sanata uzun yıllar hizmet veren ve dünya çapında bir sanatçımız olan Leyla Gencer’e gösterilen vefa beni duygulandırdı.
        Büstte sanatçının yaşam öyküsü kayıtlıydı. Yanına konulmuş olan bir direk üzerindeki levhalarda da Leyla Gencer’in Newyork, Paris, Londra’ya ne kadar uzak olduğu yazılıydı. Ama büstün arkasında ve civarındaki evleri ise harabe görünümündeydi. Merak edip sordum ‘Köyde kaç tane ev var” diye… 138 hane imiş. İçinde yaşanılanlar ise sadece 40… Meğer bu köy Leyla Gencer’in ailesinin köyü imiş… Çok şaşırdım.
        Şaşkınlığım burada bitmedi. Daha sonra Daday ilçesine bağlı Sarıçam köyünde harabe haldeki başka bir eve götürdüler. Bu kez şaşkınlığın yerini öfke aldı. Öfkelenmeme neden de o evin Türkiye’de yıllarca başbakanlık yapmış Bülent Ecevit’in doğduğu ev olmasıydı. Evin alt katının ahır olarak kullanılması ise öfkemin kabarmasına sebep oldu.
       Bu duruma çok üzüldüm çünkü Ecevit’in başbakanlığı döneminde uzun yıllar yanında bulunmuş, Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü yapmış biriydim. Bir gazeteci olarak da uzun yıllar takip etmiştim. Hatta onun yanında bulunduğum için “Komünist” damgası yiyerek sürüm sürüm süründürülmüş, Libya’ya kapağı zor atmıştım…

                     KATKI İÇİN TEŞEKKÜR...

          Safranbolu'nun minik bir modeli olan Yörük Köyü, 1997'de koruma altına alınıp turizme açıldı. Her tarafı kültür varlığı olarak tescillenen eserlerle dolu bir yer.
         Köyde en eskisi 450 yıllık 93 Safranbolu konağı, 300 yıllık bir çamaşırhane var. Burası, özellikle ilk ve sonbahar aylarında hareketleniyor. Yörük Köyü'nde hep uzaktan gördüğümüz Safranbolu evlerinin içini gezmek, köyün 750 yıllık tarihini ve yörüklerin yaşam tarzını yakından tanımak mümkün. www.tintintur.com

1 yorum:

  1. Safranbolu'nun minik bir modeli olan Yörük Köyü, 1997'de koruma altına alınıp turizme açıldı. Her tarafı kültür varlığı olarak tescillenen eserlerle dolu bir yer.

    Köyde en eskisi 450 yıllık 93 Safranbolu konağı, 300 yıllık bir çamaşırhane var. Burası, özellikle ilk ve sonbahar aylarında hareketleniyor. Yörük Köyü'nde hep uzaktan gördüğümüz Safranbolu evlerinin içini gezmek, köyün 750 yıllık tarihini ve yörüklerin yaşam tarzını yakından tanımak mümkün. Tin Tin Tur buraya günübirlik ve konaklamalı turlar düzenliyor. Detaylı bilgi ve kayıt için; www.tintintur.com

    YanıtlaSil