22 Mart 2012 Perşembe

ANDAÇ KOMŞUSU YAŞAR KEMAL'İ ANLATIYOR...

                                  Büyük romancı Yaşar Kemal, evinde
                               "İnce Memed" kitabını imzalarken...
                                     (Fotoğraf: Süleyman Boyoğlu)


        HAYAT MECMUASI YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ HİKMET ANDAÇ:

        Yaşar Kemal ve rahmetli eşi Tilda Hanım ile Basınköy’de 40 yıllık bir komşuluğumuz oldu. Yaşar Kemal ile Tilda Hanım önceleri benim apartmanımın yanındaki apartmanın en üst katında (dördüncü kat) oturuyorlardı. Sonra Tilda Hanım’ın rahatsızlığından dolayı o katı satıp, benim bulunduğum apartmanın bahçeli giriş katını satın aldılar. Ondan sonra Yaşar Kemal ve Tilda Hanım ile sık sık görüşmeye başladık. En çok da eşlerimiz görüşüyordu.

            YAŞAR KEMAL'DEN ANDAÇ'A ÖVGÜ...
       
        Yaşar Kemal eşi Tilda Hanım ile Basın Müzesi’nde açacağım bir sergi öncesi evime geldiler. Yaşar Kemal, salonumda sergi açacağım tablolarımı görünce ‘Sen toprak altında kalmış değerli bir taşa benziyorsun. Kimsenin haberi yok’ dedi.
        Yaşar Kemal’in bu övgü dolu sözlerinden çok mutlu oldum. Bende Tilda Hanım'a bir ‘Bale’ tablosu hediye ettim. Yaşar Kemal ile Tilda Hanım, daha sonra Basın Müzesi’ndeki sergimin açılışına geldiler. Burada da yine Tilda Hanım’ın çok beğendiği ve arkadaşlarına hediye edeceğini söylediği bir başka ‘Bale’ tablosunu satın aldılar.
        Bir gün ben ve rahmetli eşim Berin’le Yaşar Kemal ve Tilda Hanım’ı ziyarete gittik. Tilda Hanım, kendilerine hediye ettiğim ‘Bale’ tablosunu göstererek, “Hikmetçiğim dedi. Fransa’dan gelen misafirimiz senin bu tablonu görünce ‘Sizde Degas gibi bale resimleri yapan ressamlarınız varmış’ dedi. Nur içinde yatsın Tilda Hanım’ın bu övgü dolu sözleri de beni çok mutlu etmişti…
        Yaşar Kemal’i 16 Ocak 2012 tarihinde TGC Basın Müzesi’nde açtığım sergime de ‘Şeref Misafiri’ olarak davet ettim, ama rahatsızlığından dolayı gelemediler…    
                           Hikmet Andaç, Çetin Emeç'in isteği üzerine Ses Mecmuası
                               için çizdiği Uganda Devlet Başkanı İdi Amin karikatürü ve
                               Cumhuriyet gazetesi için çizdiği resimlerle görülüyor.
                                                        (Fotoğraf: S. Boyoğlu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder