8 Haziran 2012 Cuma

BÂB-I ÂLİ'NİN ÇINARLARI...

                                                      (Fotoğraf: Süleyman Boyoğlu)
                                        
                          BÂB-I ÂLİ'NİN ÇINARLARINDAN SEDAT AĞRALI 
                                    GAZETECİLİĞE NASIL BAŞLADIĞINI ANLATTI:


      İstanbul Erkek Lisesi’nde okuyordum. Öğlene kadar mektep, öğleden sonra Milli Eğitim Matbaası resimhanesinde çalışıyordum. Resimhanede kartografi ve kaligrafi işleri yapıyordum. 
      Cumhuriyet gazetesinin yazı işleri müdürü Cevat Fehmi Başkurt ile Milli Eğitim Matbaası Müdürü Nail Tur tanışıklarmış. Cevat Bey bir gün Nail Bey’e “Bir ressama ihtiyacım var, bana birini gönder? Yalnız bana gündüz değil gece için lazım” diyor. Nail Bey de “Tamam size birini yollayacağım” diyor. 
      Nail Bey beni çağırdı, “Oğlum Cumhuriyet gazetesine bir ressam lazımmış. Git Cevat Fehmi Başkut’la bir görüş” dedi. Gittim görüştüm. Cevat Bey, bana “Hemen gel başla, yalnız akşamları saat 19.00’dan sonra geleceksin” dedi. Tamam dedim. Böylece 1955 yılında Cumhuriyet gazetesine başlamış oldum. Daha sonra Cumhuriyet'te işçi ve esnaf muhabirliği yapmaya başladım.          (Süleyman Boyoğlu) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder