3 Haziran 2012 Pazar

TRT ANILARI...(11)

                                                     
Gürcan ARITÜRK

"İnsan bazen, yaşadı mı, duydu mu, filmde mi seyretti, okudu mu, hayalini mi gördü, karıştırıyor. Yaşam biraz da bu karmadan ibaret…  O yüzden anılara güven olmaz ama anılarsız da olmaz. Anılar olmadan insanlar ot gibi olur. Umarım bu anılar hoşunuza gider, kimi zaman anlatacak kimse olmasa bile hatırlamak yeterince güzel!
     Aşağıdaki kimilerini benim yaşadığım kimilerini gördüğüm ya da duyduğum TRT anılarını eski bir toplu fotoğrafa bakarak anında-bir çırpıda yazdım, aklıma gelenleri kalın delikli bir süzgeçten geçirdim, eminim siz okurken daha ince eleyip sık dokuyacaksınızdır!"


"Artık çekelim Okancığım"

Kameraman Okan Pelit ile “Denizkurdu” tatbikatındayız. Akşamdan kalmayız. Sabah erkenden Cumhurbaşkanı Özal'ın ilk sivil cumhurbaşkanının katıldığı deniz tatbikatı diye lanse edilen tatbikatta atışlar var: Bizi kaldırdılar. Okan Pelit hala akşamın etkisinde... Sallanıyor. Hücumbotlardan atış yapılıyor, ben hangisinden yapılacak diye soruyorum, verilen bilgileri Okan Pelit'e aktarıyorum ki atış çekelim. Ya ben yanlış aktarıyorum ya o hücumbot pas geçiyor, diğeri atıyor, çekemiyoruz bir türlü. Her çekemeyişte de 1, 2, 3 diye sayıyorum, bunu duyan komutan koşarak geliyor, "Okan beyciğim artık çekelim", "Yoksa bombalar tükenecek"

Kameraman gaza gelince

Kırkpınar için Edirne'de bulunan TRT ekibi Selimiye Camii'nin yakınında bir parkta, havuz başında oturuyor. Biraz alkol de alınmış herhalde, bir gün sonra program çekimleri başlayacak. Kadri Bolcan havuzun fıskiyelerini göstererek buradan Selimiye Caminin minareleri ne güzel görüntü olur falan diyerek Recai Uğurkan'ı zorluyor, Uğurkan da paçaları sıvayarak havuza girip çekim yapıyor. Sanki zoom vb yokmuş gibi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder