12 Haziran 2012 Salı

NÂZIM HİKMET'İN EŞİ MÜNEVVER HANIM...

                                                          (Fotoğraf: Süleyman Boyoğlu)


HİKMET ANDAÇ, KIZLIK SOYADI “ANDAÇ” OLAN NÂZIM HİKMET’İN EŞİ MÜNEVVER HANIM’IN HOCASI NURULLAH BERK’İN İLK EŞİ OLDUĞUNU SÖYLEDİ…

      Münevver Hanım’ın ilk kocası Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’de atölyesi olan benim hocam Nurullah Berk’ti. Ailece Heybeliada’da otururlardı. Bir de küçük kızları vardı. Münevver Hanım bir gün Güzel Sanatlar Akademisi’ne geldi. Kızlık soyadı Andaç olan Münevver Hanım’la akraba değildik, ama aynı soyadı taşıdığımızı öğrendim. Kendisini ilk defa görüyordum. Alımlı bir kadındı. Sonra Münevver Hanım’ın Nâzım Hikmet’le birlikte yaşadığını öğrendim. Şaşırdım, çünkü hocam Nurullah Berk de çok kültürlü, yakışıklı, Paris’te eğitim görmüş bir sanat adamıydı. O yüzden şaşırmıştım.
      Nâzım Hikmet’i biliyordum, ama yakından tanımıyordum. Solcu birisi olduğunu ve güzel şiirler yazdığını; komünist olduğunu herkes biliyordu. Şiirlerini rahatlıkla okuyorduk, bizim zamanımızda yasak değildi. Ama hocamın eşinin Nâzım Hikmet’le birlikte olduğunu öğrenince atölyedeki öğrencileri olarak pek şaşırmıştık.
      O sıralar atölyede; ben, Şadan Bezeyiş, Abdurrahman Öztoprak, Beylan Birand, Nejat Diyarbakırlı, Yaşar Yeniceli gibi isimler vardı. Sonradan bu arkadaşlarımın hepsi ünlü birer sanatçı oldular.
      Atölyede Necati Kocasu adında bir arkadaşım daha vardı. Çizdiği kadın nü’sünde kadın göğsü orak-çekice benzetildiği için askerde yedek subay olamadı. Sonra Roma’ya gitti, Roma Akademisi’nde tahsiline devam etti.
(Süleyman Boyoğlu) 

1 yorum:

  1. Ηеllo theгe, Υоu have
    done a great jοb. I will definitely digg it anԁ perѕonally recommend
    to my friеnds. Ӏ'm sure theу will be benefitеd from this ωebsite.


    my weblоg; SEOPressor V5 review

    YanıtlaSil