2 Nisan 2013 Salı

TARİHE VEDA...


           

          Beyoğlu-Sıraselviler Caddesi’nde bulunan yaklaşık 100 yıllık Majik  Sineması (1914 yılında sinema salonu olarak yapılan) ile bitişiğindeki Maksim Gazinosu yıkıldı. Bu iki yerin yerine çok katlı otel ve ticaret merkezi yapılacak.
          Yukarıda gördüğünüz fotoğrafı Mart ayının son günü çektim. Fotoğrafı çekerken 1979 yılına gittim. Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Yüksek Okulu’nda (şimdiki Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi) okurken aynı zamanda da çalışıyordum. Çalıştığım firma o yılların büyük boya fabrikalarından biriydi. Fabrikanın muhasebe çalışanlarından bir kısmı (ben ve iki arkadaşım) Taksim-Kazancı Yokuşu’ndaki (Osmanlı Sokak) Umum Sigorta Binası’nın üçüncü katında kiralanan bürolara gönderildik.
           Alt katımızdaki bürolarda da çalıştığım şirketin yan kuruluşu bir boya fabrikası ile pazarlama şirketi faaliyet gösteriyordu. Bu şirketlerde çalışanların bir kısmını Topkapı’ya gelip gitmelerinden dolayı tanıyordum, tanımadıklarımla da kısa sürede kaynaştık. Hatta Umum Sigorta binasının önündeki büyükçe balkonda öğlenleri küçük plastik toplarla futbol maçı bile yapıyorduk. Bu toplarımız kimi zaman Maksim Gazinosu’nun çatısına kaçardı ve maçı üzülerek sonlandırırdık.
          Öğlen yemeğine şirketin anlaştığı Emek Sineması’nın sokağındaki “Bap Cafeterya”ya; fırsat buldukça da üçüncü sınıf öğrencisi olduğum Dolapdere’deki okuluma gidiyordum.
           31 Mart Pazar günü bu fotoğrafı çekerken yaklaşık üç yıl kadar çalıştığım eski büromu bir süre hüzünle seyrettim…
(Yazı ve Fotoğraf: Süleyman Boyoğlu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder