11 Mayıs 2012 Cuma

TRT ANILARI... (8)




                             Gürcan Arıtürk

"İnsan bazen, yaşadı mı, duydu mu, filmde mi seyretti, okudu mu, hayalini mi gördü, karıştırıyor. Yaşam biraz da bu karmadan ibaret…  O yüzden anılara güven olmaz ama anılarsız da olmaz. Anılar olmadan insanlar ot gibi olur. Umarım bu anılar hoşunuza gider, kimi zaman anlatacak kimse olmasa bile hatırlamak yeterince güzel!
     Aşağıdaki kimilerini benim yaşadığım kimilerini gördüğüm ya da duyduğum TRT anılarını eski bir toplu fotoğrafa bakarak anında-bir çırpıda yazdım, aklıma gelenleri kalın delikli bir süzgeçten geçirdim, eminim siz okurken daha ince eleyip sık dokuyacaksınız!"


Papyon Teyfik

Bir tarihte rahmetli Teyfik Fikret Dinçer, Gölcük'ten tatbikat haberi yazdırırken aniden durup, 'gerisini sen yazarsın' dedi ve kapattı telefonu. Genç bir muhabirdim, telaşlandım. Meğer tatbikat haberleri aşağı yukarı aynı olurmuş, 'mavi kuvvetler', 'kırmızı kuvvetler' diye devamını rahmetli Ali Kaptan yazmıştı. 
Yine Ali Kaptan bir tarihte tatbikatta anons yapacak, belki de TRT tarihinde ilk, imza atmak gibi habere, Ali Kaptan anons yaparken yanında Teyfik Fikret Dinçer de durmuş. Tabii bir de Teyfik Fikret Dinçer'in 12 Eylül döneminde Merkez Komutanlığı'ndan arayan ve "ben teğmen Namık Kemal" diyen birine "ben de Teyfik Fikret'im komutan" demesi ve şikâyet edilmesi hadisesi var.

Canlı Yayında 3-0

1994 yerel seçimlerinde TRT olarak İstanbul'da 3 yerde canlı yayın kurduk. Bunlar 3 büyükşehir belediye başkanı adayının seçimi takip edecekleri yerlerdi. DYP'nin adayı Bedrettin Dalan'ın yanında ben, CHP'nin adayı Zülfü Livaneli'nin yanında Nurullah Kadirioğlu, ANAP adayı İlhan Kesici'nin yanında da Kemal Aslan muhabir olarak görevliydik. O seçimi biliyorsunuz RP adayı Recep Tayyip Erdoğan kazanmıştı. Seçimi kaybettiklerini anlayan 3 belediye başkan adayı da canlı yayın yerlerini terketti. Bize de sinek avlamak düştü. Yalnızca Nurullah Kadirioğlu, sabah gazetelerini toplayıp onlardan seçim sonuçlarıyla ilgili haberler okuyarak yayını doldurmayı denedi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder