6 Mayıs 2012 Pazar

TRT ANILARI...(7)

                                                               Gürcan ARITÜRK


"İnsan bazen, yaşadı mı, duydu mu, filmde mi seyretti, okudu mu, hayalini mi gördü, karıştırıyor. Yaşam biraz da bu karmadan ibaret…  O yüzden anılara güven olmaz ama anılarsız da olmaz. Anılar olmadan insanlar ot gibi olur. Umarım bu anılar hoşunuza gider, kimi zaman anlatacak kimse olmasa bile hatırlamak yeterince güzel!
     Aşağıdaki kimilerini benim yaşadığım kimilerini gördüğüm ya da duyduğum TRT anılarını eski bir toplu fotoğrafa bakarak anında-bir çırpıda yazdım, aklıma gelenleri kalın delikli bir süzgeçten geçirdim, eminim siz okurken daha ince eleyip sık dokuyacaksınızdır!"




               Çok uzun anons ve sorular

TRT İstanbul Haber Müdürlüğü'nden Nurullah Kadirioğlu, bir sabah Boğaz’dan geçecek dünyanın ikinci uzun gemisi için Sarıyer taraflarına -boğaz girişine- gider, kameramanla birlikte. Dönüşte öyle bir haber yapar ki, haberin süresi 1 dakikaysa anonsu 40 saniyedir. Benden şöyle bir espri duyulur: O kadar uzun anons yapmış ki, dünyanın ikinci büyük gemisi geçerken detay çekilememiş. 
Aynı Nurullah Kadirioğlu, bazı haber kaynaklarına sorduğu uzun sorularla ünlüydü. Bir gün ben yine espriyi patlatmıştım: "Adamlar da senin gibi ekrana çıkmaya meraklı olmasa, senin soruna karşılık, evet aynen dediğiniz gibi, size katılıyorum, derlerdi." 
Yazar Feridun Andaç'ın Türkan Şoray ile yaptığı -sonradan kitap olan- röportajda da kimi yerde soruların cevaptan uzun olduğunu da buraya not düşmeliyim. 

               Evsiz TRT haberlerini canlı dinledi

TRT'nin "Tarko binası" diye tabir edilen Kavaklıdere'deki binasındaki haber stüdyosunda bir ana haber bülteni sonrası dekorun arkasında yatan bir evsiz adam bulundu. Hali perişan bu adam burada ne aradığını soranlara "Haberleri dinliyordum" cevabını verdi. Ya haberler canlı okunurken oradan kalkıp spikerin yanına gelseydi. Binaya turnike sistemi konmasında bu olayın etkisi olduğunu sanıyorum. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder